Ιστορικό

Η προσέγγιση CLIL εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στην Κύπρο στα πλαίσια του πιλοτικού προγράμματος PROCLIL, που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή , την περίοδο 2006-2010. Στο πρώτο στάδιο εφαρμογής της προσέγγισης συμμετείχαν 5 Δημοτικά Σχολεία και 5 Δημόσια Νηπιαγωγεία για τη σχολική χρονιά 2006-2007, και αργότερα για την περίοδο 2007-2010, συμμετείχαν 10 Δημοτικά και 5 Νηπιαγωγεία. Το πιλοτικό πρόγραμμα συντόνιζαν από κοινού το Πανεπιστήμιο Κύπρου και το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.

Το πρόγραμμα αξιολογήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Μπρίστολ (University of Bristol), το οποίο και κατέληξε σε θετικά αποτελέσματα. Η αξιολόγηση αυτή οδήγησε στην επέκταση της εφαρμογής της προσέγγισης CLIL και τη συμπερίληψη της στο Νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα το 2011.

Αυτή την περίοδο, η προσέγγιση CLIL εφαρμόζεται σε πέραν των 50 Δημοτικών Σχολείων και πέραν των 100 Δημόσιων Νηπιαγωγείων. Απώτερος στόχος είναι όλα τα παιδιά να έχουν την ευκαιρία να μαθαίνουν μέσω της προσέγγισης CLIL. Ο στόχος αυτός είναι μακροπρόθεσμος και πραγματοποιείται σταδιακά καθώς οι εκπαιδευτικοί που θα εφαρμόσουν την προσέγγιση CLIL χρειάζεται να περάσουν από σχετική επιμόρφωση.